13 Haziran 2014 Cuma

Eğitim mi? Cibilliyet mi ?

 Birkaç yıl önce bir hikaye anlatmıştım.Ne hikmetse konuştuğum anlara denk gelmiş. Birkaç yıl sonrası için. Belki hatırlanmıyordur. Bir işin olmayışı ya da yapmayışım aynıları tekrarlanmasın diyedir.Hikayemiz şöyleydi.

Padişah vezire sormuş; - Vezir ! demiş.
- Eğitim mi önemli ? Cibilliyet (huyu suyu) mi ?
Vezir düşünmeden cevap vermiş,
- Cibilliyet padişahım !
Padişah memleketin dört bir yanında tellallara çağrı yaptırmış,
"Duyduk duymadık demeyin ! En iyi hayvan eğiticisine yüz kese altın !"
En iyi hayvan eğiticisi padişahın karşısına çıkartılmış;
Padişah hayvan eğiticisine sormuş;
- Bir kediye tepsiyle servis yapmayı ne kadar zamanda öğretebilirsin ?
- Altı ayda öğretirim padişahım demiş eğitici...
Altı ay süre geçtikten sonra eğitici huzura alınmış. sormuş padişah;
- Eğittin mi ?
- Evet padişahım eğittim öğrettim demiş eğitmen.
Saray erkanı toplanmış; kedi elinde tepsiyle servis yapmaya başlamış. Tam vezirin önüne gelmiş padişah yine sormuş vezire,
- Vezir ! demiş, eğitim mi önemli cibilliyet mi ? demiş ve;
Vezir henüz padişahın sorusuna cevap vermeden önce cebinde sakladığı fareyi yere bırakmış padişah...
Kedi elindeki tepsiyi fırlattığı gibi farenin peşinde koşmaya başlamış...
Tabii ki altı aylık eğitim de boşa gitmiş...
Vezir cevap vermiş;
- Cibilliyet Padişahım !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder